مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: ۵۲۸ نفر از خانواده شهدا و ایثارگران استان طی سال جاری برای دریافت تسهیلات مسکن به بانک‌های عامل معرفی شدند.

سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین گفت: یک هزار و ۳۸۲ متقاضی قزوینی در سامانه تسهیلات مسکن سال گذشته ثبت نام کرده بودند که تاکنون ۱۶۹ میلیارد تومان تسهیلات به آنان واگذار شده است.

وی ادامه داد: براساس سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران، بانک‌های عامل استان قزوین موظفند سالانه بیش از یک هزار مورد تسهیلات ساخت و ساز و یا خرید مسکن به خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان پرداخت کنند.

اسمعیلی یادآور شد: پرداخت تسهیلات مسکن به ایثارگران استان در یک سال گذشته و براساس سهمیه کشوری ۶۲۲ فقره بود که تاکنون ۵۲۸ ایثارگر جهت دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند و تا پایان خرداد ماه امسال نیز مابقی افراد نیز معرفی می‌شوند.

این مسوول با بیان اینکه تسهیلات مسکن در قزوین چهار میلیارد ریال، در شهرستان‌ها سه میلیارد و در روستا‌های استان نیز ۲ میلیارد ریال در نظر گرفته شده، تصریح کرد: هر یک از ایثارگران متقاضی دریافت تسهیلات در این بخش می‌تواند ضمن مراجعه به واحد مسکن بنیاد شهرستان محل سکونت خود، نسبت به تکمیل مدارک اقدام کند.

اسمعیلی با بیان اینکه همه ساله معرفی و پرداخت تسهیلات مسکن به جامعه ایثارگران از نیمه دوم سال آغاز می‌شود و تا پایان نیمه اول سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند، گفت: وام‌های تبصره‌ای مسکن ظرفیت خوبی است تا مشکل خانه‌دار شدن خانواده‌های شهدا و ایثارگران برطرف شود و به همین دلیل بایستی تمامی کارکنان بنیاد تلاش کنند تا تسهیلات تخصیص داده شده به صورت ۱۰۰ درصدی جذب شود.

وی، نرخ سود تسهیلات مسکن ایثارگران را چهار درصد و مدت زمان بازپرداخت آن را ۲۰ سال اعلام کرد و افزود: تسهیلات مسکن به جانبازان پنج درصد به بالا و همچنین فرزندان، والدین و همسران شهدا، آزادگان و فرزندان جانبازان ۷۰ درصد به بالا نیز تعلق می‌گیرد.

مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان قزوین تاکید کرد: هنوز بخشنامه‌ای برای تسهیلات وام مسکن در سال جاری ابلاغ نشده و تمام تلاش ما این است تا تمامی تسهیلات ارایه شده را به خانواده شهدا و ایثارگران استان پرداخت کنیم.

استان قزوین دارای سه هزار شهید سرافراز و هفت هزار و ۲۰۲ جانباز است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.